تبلیغات
نمونه سوالات - جزوه - پروژه
 
 
 

جواب نمونه سوالات مبانی تجارت الكترونیكی فصل 3

نویسنده : گروه نرم افزار نمونه سوالات | تاریخ : 01:31 ب.ظ - یکشنبه 6 بهمن 1392

جواب  نمونه سوالات مبانی تجارت الكترونیكی فصل سوم:           

 

1-      مدل های كسب وكار الكترونیكی(خرده فروشی) را براساس مدل در آمدی به چند دسته  تقسیم میكنند نام برده توضیح دهید؟

      مدلهای فروش محصول : مستقیما از مشتریان برای كالا ها یا خدماتی  كه می خرند هزینه دریافت می شود.

   مدلهای حق اشتراك : هزینه اشتراك ثابت ماهانه یا سالانه برای خدمات ارائه شده به مشتریان  دریافت می شود

   مدلهای دستمزد مبادله : هزینه ای مبتنی بر دستمزد خدمات براساس مقدار وارزش مبادله انجام شده دریافت می شود.

  مدلهای پشتیبانی توسط تبلیغات : به جای دریافت هزینه از كاربران، شركت از تبلیغ كنندگان هزینه دریافت می كند. همچنین درآمدهای تبلیغاتی می توانند منبع اضافی درآمد مدلهای حق اشتراك یا دستمزد مبادله باشند

  مدلهای حمایتی : ممكنست برخی شركتها از یك كسب وكار الكترونیكی  به دلایل غیرمالی حمایت كنند                                         (مثلا برای اهداف     بازایابی ) این مدل، معمولا یك منبع مكمل  در آمد می باشد.



بقیه در ادامه مطلب . . .



فصل سوم:            نمونه سوالات مبانی تجارت الكترونیكی

 

1-      مدل های كسب وكار الكترونیكی(خرده فروشی) را براساس مدل در آمدی به چند دسته  تقسیم میكنند نام برده توضیح دهید؟

      مدلهای فروش محصول : مستقیما از مشتریان برای كالا ها یا خدماتی  كه می خرند هزینه دریافت می شود.

   مدلهای حق اشتراك : هزینه اشتراك ثابت ماهانه یا سالانه برای خدمات ارائه شده به مشتریان  دریافت می شود

   مدلهای دستمزد مبادله : هزینه ای مبتنی بر دستمزد خدمات براساس مقدار وارزش مبادله انجام شده دریافت می شود.

  مدلهای پشتیبانی توسط تبلیغات : به جای دریافت هزینه از كاربران، شركت از تبلیغ كنندگان هزینه دریافت می كند. همچنین درآمدهای تبلیغاتی می توانند منبع اضافی درآمد مدلهای حق اشتراك یا دستمزد مبادله باشند

  مدلهای حمایتی : ممكنست برخی شركتها از یك كسب وكار الكترونیكی  به دلایل غیرمالی حمایت كنند                                         (مثلا برای اهداف     بازایابی ) این مدل، معمولا یك منبع مكمل  در آمد می باشد.

2-  مزایا و محدودیتهای خدمات گردشگری آنلاین را توضیح دهید؟

مـزایـا :

مقدار اطلاعات رایگان فراوان بوده و این اطلاعات در هر زمان و هر مکان قابل دسترسی است تخفیفات قابل توجهی بخصوص برای کسانی که زمان و حوصله داشته باشند قابل دسترسی است .

محـدودیتهـا :

بسیاری از افراد از اینترنت استفاده نمی کنند مقدار زمان مورد نیاز و مشکلات استفاده از آژانسهای مسافرتی مجازی می تواند قابل توجه باشد . به ویژه برای استفاده کننده بدون تجربه اینترنت

       

3- استراتژیهای موفق کسب و کارهای مختلط را نام برده ؟

صحبت نمودن با یک صدا

قدرت دادن به مشتری

اهرم نمودن کانالها

4- تأثیرات تجارت الکترونیک بر صنعت گردشگری راتوضیح دهید؟ بلوخ و سگف تأثیرات تجارت الکترونیکی  بر صنعت گردشگری را به 10 طبقه تقسیم می نمایند که  در طیفی از ارتقاع محصول گرفته تا محصولات جدید و مدلهای کسب و کار جدید قرار می گیرند . آنها پیش بینی می کنند که آژانسهای مسافرتی که امروزه آنها را می شناسیم ناپدید شده و فقط فعالیتهای ارزش افزوده آژانسهای مسافرتی به صورت خودکار در نخواهد آمد مراکز بزرگ مسافرتی که بسیاری از کالا ها و خدمات و سرگرمی را ارائه می نمایند می  تواند وارد صنعت شده ، همانگونه که افراد نو آور به عنوان کارمند آژانسهای مسافرتی از منزل خود به فعالیت خود می پردازند

5- ریســـــک را  تعریف كنید؟ بانک های مجازی با ریسک مربوط به وجوه نقدینگی درگیر می باشند و هم چنین برای برگشتی ها مستعد می باشد

صـدور و پرداخت صـورتحسـاب بصـورت آنـلاین :

مـوارد اصلـی پرداخت ها :

ü     انتقال خودکار اقساط .

ü     انتقال خودکار وجوه جهت پرداخت قبوض ماهانه .

ü     پرداخت صورتحساب ها از طریق حسابهای بانکی آنلاین .

ü     ارائه صورتحساب از فروشنده به مشتری .

ü     استفاده از یک واسطه .

ü     پرداخت مستقیم فرد به فرد .

 

6- درگاههای خرید را توضیح دهید؟

دروازه های ورود به ویترین فروشگاه و بازارهای الکترونیکی می باشند که ممکن است جامع یا خاص باشند .

درگاههای عمومی یا جامع : لینک هایی را به فروشندگان مختلفی دارند که طیف وسیعی ازمحصولات ر ا ارائه می کند.

تعدادی از درگاههای عمومی , همچنین فرصتهای خرید و امکان مقایسه را فراهم  می کنند.             

 

7- رباتها و عوامل خریدرا تعریف كنید؟

رباتهای خرید ابزارهایی هستند که به اکتشاف وب برای مشتریانی می پردازند که معیار جستجویی را مشخص نموده اند . رباتهای  خرید از روشهای جستجوی متفاوت استفاده می کنند.

  



برچسب ها : جواب نمونه سوالات مبانی تجارت الكترونیكی فصل 3 , جواب نمونه سوالات مبانی تجارت الكترونیكی , نمونه سوالات تجارت الکترونیکی , دانشگاه علمی کاربردی میاندواب ,
 

آخرین مطالب

» سایت همگام ( پنجشنبه 31 فروردین 1396 )
» جزوه بلوغ دولت الکترونیک ( یکشنبه 15 اسفند 1395 )
» پاورپوینت مدیریت حافظه در ویندوز ( چهارشنبه 4 اسفند 1395 )
» پروتکل ایمیل چیست؟ ( چهارشنبه 4 اسفند 1395 )
» پروژه انگشت نگاری ( چهارشنبه 4 اسفند 1395 )
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور ( چهارشنبه 4 اسفند 1395 )
» نمونه سوالات خدمات ارزش افزوده در فناوری اطلاعات ادامه فصل 8 ( سه شنبه 6 خرداد 1393 )
» نمونه سوالات خدمات ارزش افزوده در فناوری اطلاعات ( سه شنبه 6 خرداد 1393 )
» نمونه سوالات خدمات ارزش افزوده در فناوری اطلاعات ( سه شنبه 6 خرداد 1393 )
» نمونه سوالات خدمات ارزش افزوده در فناوری اطلاعات ( سه شنبه 6 خرداد 1393 )
» نمونه سوالات خدمات ارزش افزوده در فناوری اطلاعات ( سه شنبه 6 خرداد 1393 )
» نمونه سوالات خدمات ارزش افزوده در فناوری اطلاعات ( سه شنبه 6 خرداد 1393 )
» نمونه سوالات خدمات ارزش افزوده در فناوری اطلاعات ( سه شنبه 6 خرداد 1393 )
» نمونه سوالات خدمات ارزش افزوده در فناوری اطلاعات ( سه شنبه 6 خرداد 1393 )
» نمونه سوالات خدمات ارزش افزوده در فناوری اطلاعات ( سه شنبه 6 خرداد 1393 )