تبلیغات
نمونه سوالات - جزوه - پروژه
 
 
 

جواب سوالات فصل دوم تجارت الکترونیک

نویسنده : گروه نرم افزار نمونه سوالات | تاریخ : 01:25 ب.ظ - یکشنبه 6 بهمن 1392


جواب سوالات فصل دوم تجارت الکترونیک 

 

1-بازارهای الکترونیکی را تعریف کنید.بازارها نقش کلیدی در اقتصاد ایفا می کند بدین صورت که باعث تسهیل مبادله اطلاعات و،کالا،خدمات وپرداختها می شوند آنها برای خریداران وفروشندگانو واسطه ها ی بازار وبه طور جامعه ارزش اقتصادی ایجاد می نمایند وسه وظیفه اصلی به عهده دارند1-وصل نمودن خریدادان وفروشندگان2-تسهیل نمودن مبادله اطلاعات ،کالا،خدمات وپرداختها مرتبط با مبا دلات بازار3-اراءه زیر ساختی نهادی




بقیه در ادامه مطلب . . . 


جواب سوالات فصل دوم تجارت الکترونیک 

 

1-بازارهای الکترونیکی را تعریف کنید.بازارها نقش کلیدی در اقتصاد ایفا می کند بدین صورت که باعث تسهیل مبادله اطلاعات و،کالا،خدمات وپرداختها می شوند آنها برای خریداران وفروشندگانو واسطه ها ی بازار وبه طور جامعه ارزش اقتصادی ایجاد می نمایند وسه وظیفه اصلی به عهده دارند1-وصل نمودن خریدادان وفروشندگان2-تسهیل نمودن مبادله اطلاعات ،کالا،خدمات وپرداختها مرتبط با مبا دلات بازار3-اراءه زیر ساختی نهادی

2-اجزاء بازار را نام برده وهر کدام را شرح دهید.

الف.خریداران:میلیونهانفر وب سایتها را جستجو می نمایند،خریداران بالقوه کالاها وخدماتی هستند که برروی اینترنت پیشنهاد داده میشود دیا تبلیغ میشوداین مصرف کنندگان در جستجوی اجناس حراجی،اقلام سفارشی ،اقلام کلکسیونی د سرگرمی....می باشند

ب.فروشندگان:صدها هزار ویترین مغازه برروی وب وجود دارد که میلیونها محصول(کالا وخدمت)را پیشنهاد داده وتبلیغ می نمایند. هر روز ممکن است که پیشنهادات جدیدی ازکالاها وخدمات مواجه شویدفروشندگان  می توانند مستقیما از طریق وب سایت خود یا از طریق بازارهای الکترونیکی کالا های خود را بفروشند

محصولات:یکی از تفاوتهای اصلی ما بین بازار های فیزیکی و بازارهای الکترونیکی،امکان دیجیتالی بودن محصولات وخدمات در بازارهای الکترونیکی است هر دو بازار می توانند محصولات فیزیکیبفروشند،بازارهای الکترونیکی می توانند مصولات دیجیتالی  نیز بفروشنددر واقع محصولات به شکل دیجیتالی تبدیل شده وبر روی  اینترنت تحویل شوند

زیرساخت:زیر ساختها ی الکترونیکی،شامل سخت افزار،نرم افزار،وشبکه ها هستند

واسطه ها:در بازاریابی واسطه نوعا طرف ثالثی است که مابین خریداران وفروشندگان عمل می کند

سرویسهای پشتیبان:در بازارهای الکترونیکی با اطمینا ن دهی وگواهی دادن باعث افزایش امنیت می شود    

زنجیره تامین راتعریف کرده واجزاء ان را نام ببریدوتوضیح دهید  

—            زنجیره تامین عبارتست از حرکت مواد،اطلاعات،پول وخدمات از طرف تامین گنندگان مواد خام واز طریق کارخانه ها وانبارها به سمت مشتریان نهایی

—            الف- زنجیره تأمین قبل از تولید

—            ب-زنجیره تأمین داخل سازمان

—            ج-زنجیره تأمین بعد از تولید

—            الف: : این بخش شامل تامین کنندگان اولیه (که خودشان میتوانند مونتاژ کننده یا سازنده باشند) و تامین کنندگانشان هستندکه همه این مسیرها ازمواد سرچشمه می گیرد. فعالیتهای اصلی این قسمت خرید و حمل است.

ب: این بخش شامل همه پردازشهای استفاده شده به وسیله یک سازمان در تبدیل داده های حمل شده به سازمان به وسیله تامین کنندگان به خروجی هاست، از زمانی که مواد وارد سازمان می شود تا زمانی که محصول نهایی برای توزیع به خارج سازمان حرکت می کند؛ فعالیتها اینجا شامل حمل مواد، مدیریت موجودی، ساخت وکنترل کیفیت است.
ج: این بخش شامل همه فرایندهای درگیر در توزیع و تحویل محصولات به مشتریان نهایی است. خیلی زیاد مشاهده می شود که زنجیره تامین وقتی محصول واگذار یا مصرف می گردد، پایان می پذیرد. اینجا فعالیت ها شامل بسته بندی، انبار و حمل است. این فعالیتها ممکن است با استفاده از چندین توزیع کننده انجام شود مثل کل فروشان و خرده فروشان.

4-انواع زنجیره تامین را نام برده وتوضیح دهید

·         تأمین کننده ردیف اول

·         تأمین کننده ردیف دوم

·         مونتاژوبسته بندی

·         مراکز توزیع

·         خرده فروشان

·         مصرف کنندگان

5- نقش وارزش واسطه های اطلاعاتی در بازار های الکترونیکیویکی را به اختیار توضیح دهید

  • هزینه های جستجو
  • فقدان حریم خصوصی
  • اطلاعات ناقص
  • ریسک قرارداد
  • ناکاراِییهای قیمت گذاری

توضیح فقدان حریم خصوصی:ممکنست خریدار یا فروشنده تمایل داشته باشد استقلال خود را حفظنموده یا حداقلبرخی ازاطلاعات مرتبط با مبادله را محافطت نمایندواسطه ها می توانند پیامها را باز بخش نموده وقیمت گذاری واجزای تصمیمات را انجام دهند بدون اینکه ماهیت یکی یا هر دوطرف را آشکار نماید

6- مفاهیم حذف واسطه گری وباز واسطه گری راتعریف کنید

واسطه هایی که فقطخدمات اطلاعات مرتبط با تقاضا،عرضه،قیمتها والزامات مورد نیاز را فراهم کرده ودر انجام این وظیفه به اتصال خریداران وفروشندگان کمک می کند ممکنست از گردونه حذف گرددند که به آن حذف واسطه گری گفته می شود0

واسطه هایی که خدمات ارزش افزوده ای را ارایه می دهند یا واسطه گری الکترونیکی را مدیریت می کنند نه اینکه باقی میمانند بله ممکن ست رونق بیشتری بگیرنند این پدیده را باز تعریف واسطه گری می گویند

7-فاکتورهای موفقیت بازارهای الکترونیکی را نام برده ویک مورد را تعریف کنید0

1-ویژه گی های محصول

2-ویژگیهای صنعت

3-ویژگیهای فروشنده

4-ویژگیهای مصرف کننده-

ویژه گی های محصول:محصولات دیجیتالی برای بازارهای الکترونیکی مناسبتر هستند زیرا می توان آنها را بصورت الکترونیکی در میان مشتریان توزیع نمود ودر نتیجه با هزینه های توزیع بسیار پایین رو برو خواهیم بود دجیتالی شدن همچنین باعث کوتاه شدن چرخه سفارشگذاری خواهد شدوقیمت کالا نیز ممکنست تعیین کننده مهمی در موفقیت آن لاین کالا باشد.

8-انواع حراجی ها را نام برده وهریک راشرح دهید

P90:

·          

·         93p

 



برچسب ها : جواب سوالات فصل دوم تجارت الکترونیک , نمونه سوالات , نومنه سوالات تجارت الکترنیکی با جواب ,
 

آخرین مطالب

» سایت همگام ( پنجشنبه 31 فروردین 1396 )
» جزوه بلوغ دولت الکترونیک ( یکشنبه 15 اسفند 1395 )
» پاورپوینت مدیریت حافظه در ویندوز ( چهارشنبه 4 اسفند 1395 )
» پروتکل ایمیل چیست؟ ( چهارشنبه 4 اسفند 1395 )
» پروژه انگشت نگاری ( چهارشنبه 4 اسفند 1395 )
» نمونه سوالات دانشگاه پیام نور ( چهارشنبه 4 اسفند 1395 )
» نمونه سوالات خدمات ارزش افزوده در فناوری اطلاعات ادامه فصل 8 ( سه شنبه 6 خرداد 1393 )
» نمونه سوالات خدمات ارزش افزوده در فناوری اطلاعات ( سه شنبه 6 خرداد 1393 )
» نمونه سوالات خدمات ارزش افزوده در فناوری اطلاعات ( سه شنبه 6 خرداد 1393 )
» نمونه سوالات خدمات ارزش افزوده در فناوری اطلاعات ( سه شنبه 6 خرداد 1393 )
» نمونه سوالات خدمات ارزش افزوده در فناوری اطلاعات ( سه شنبه 6 خرداد 1393 )
» نمونه سوالات خدمات ارزش افزوده در فناوری اطلاعات ( سه شنبه 6 خرداد 1393 )
» نمونه سوالات خدمات ارزش افزوده در فناوری اطلاعات ( سه شنبه 6 خرداد 1393 )
» نمونه سوالات خدمات ارزش افزوده در فناوری اطلاعات ( سه شنبه 6 خرداد 1393 )
» نمونه سوالات خدمات ارزش افزوده در فناوری اطلاعات ( سه شنبه 6 خرداد 1393 )